tirsdag den 2. december 2014

3/12

I går efter aftensmaden så vi julekalender og derefter bevægede Elin og jeg os ud i kulden for at komme op i træningscentret. Kæft det var koldt. Selv med 3 lag tøj på var vi små frosne da vi nåede frem. Da vi kom hjem så vi endnu mere julekalender. Jeg gik tidligt i seng, for jeg skulle tage over for George onsdag morgen fordi han er i Hong Kong. Englændere kan kun få 3 måneders visum af gangen, så de skulle lige et smut ud af Kina. Det kunne have været fedt hvis vi andre også fik en betalt rejse til Hong Kong. I dag stod jeg tidligt op og kom af sted til Hepin center. Der var så meget trafik, så det tog lang tid at nå frem. Derudover er der ikke noget i Kina der hedder vigepligt, så hvis ikke der er et lyskryds, er det bare med at køre ud i krydset og vente på de andre har flyttet sig nok til at man kan komme igennem. Det er meget specielt og skaber utroligt meget kaos, jeg har ondt at den politimand der render rundt og prøver at få folk igennem uden at der er nogen der kører sammen. Da jeg kom frem begyndte børnene at komme. Alle børnene bukkede for læren inden de gik ind i klasse, det er lidt en anden form for disciplin. Jeg fik morgenmad på skolen, hvilket var lever, kartofler, brød med mærkeligt fyld og soya mælk. Ikke lige hvad vi normalt forbinder med god morgenmad. Jeg skulle undervise sprogklassen i 80 minutter. Det var lidt en udfordring, for jeg plejer kun at undervise i 40 minutter. Det gik fint og børnene havde det sjovt. Dog var der en der blev lidt for begejstret og slog hovedet ned i bordet, det var ikke så godt, men der skete vist ikke det store.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar