søndag den 30. november 2014

1/12

I dag er det 1. December. Nu skal der julehygges. Fredag tog vi til Beijing. Det lykkedes Ursula og jeg at købe returbilletter på kinesisk. Efter togturen blev mysteriet om hvorfor man aldrig kørte baglæns i kinesisk tog løst. Sæderne kan vendes, det er skide smart og så sikrer det en masse benplads, så der er plads til at dreje dem. Fredag aften gik vi en på en Italiensk restaurant og fik pizza. Det var virkelig godt. Fredag aften sad vi nede i opholdsstuen på hostlet, men musikken var meget høj, så vi endte med bare at gå i seng. Lørdag morgen spiste vi morgenmad på hostlet. Det var Amerikansk morgenmad, så vi fik både pandekager og toastbrød og en masse andet godt, som vi ikke ar fået længe. Her efter tog Sofie og jeg til det hostel hvor hendes forældre boede, for hun havde glemt sin oplader. Da vi kom tilbage mødtes vi med de andre på tøjmarkedet. Da der var blevet shoppet færdigt tog vi hjem på hostlet for at gøre os klar til julefrokost. Da vi alle var klar til at gå ned til metroen begyndte det at regne og når det regner er det umuligt at få taxaer, så vi gik alligevel. Vi skulle skifte metro og tage Airport Express for at komme til hotellet hvor der var julefrokost, det viste jeg så at det kostede 25 kroner at tage den linje, men vi havde ikke tid til at gå tilbage og tage en anden linje, så det blev en dyr metro tur. Da vi endelig kom til den metrostation hvor vi skulle af kunne vi ikke se hotellet. Vi spurgte en kineser og han sagde det var alt for langt væk, så vi skulle tage taxa. Vi har lært at kinesere synes 1 kilometer er langt, så vi tænkte det går nok og vi begyndte at gå. Der var alt for meget smog til at vi kunne se hotellet. Det viste sig at være dansker gå afstand, så det tog lidt tid at komme frem, men vi nåede frem til sidst, lidt våde og svedige. Det var virkelig mærkeligt at være i selskab med så mange danskere, nu skulle vi jo passe på hvad vi sagde. Det var en god aften og det var godt med en masse dansk mad. Jeg endte med at få madforgiftning og tog tidligt hjem sammen med Sofie. Om morgenen sagde de andre at jeg ikke var den eneste der var blevet dårlig af maden, så det var en rigtig dårlig afslutning på en ellers god julefrokost. Søndag tog vi til Lama templet. Det var virkelig imponerende. Det er et tibetansk-buddhistisk tempel og det er et af de flotteste udenfor Tibet. I den sidste bygning er der en 26 meter høj Buddha statue. Den er virkelig imponerende og har en masse små detaljer, der gør det virkelig fantastisk. Vi kom hjem i god tid fordi vi havde bestilt billetter, så det gør vi helt sikkert igen.

Der var pyntet op i Sanlitun området.

Så er vi ankommet til julefrokosten.

Det dårlige chokolade vores bord vandt blev "nydt"

Det Buddhistiske livshjul var lavet i sand.

Den 26 meter høje Buddha.