torsdag den 6. november 2014

7/11

Onsdag underviste jeg ikke i you&me center og på Boyaschool underviste jeg ikke så længe. Mine egne lærere var der ikke så de havde vikar og børnene var lidt lang tid om at spise. Onsdag aften var vi ude og spise på en japansk, koreansk og vestlig restaurant for at fejre Elins fødselsdag. Det var okay, men ikke vildt lækkert. Kinesere er rigtig dårlige til at lave andet en kinesisk mad, som i forvejen ikke er imponerende. Torsdag var vi ude på Hepin center for at undervise. Det gik fint. Børnene er lidt ældre, så de forstår lidt mere og er nemmere at lege med. Der var en pige der turde spørge hvad jeg hed og hvor jeg var fra på engelsk, men så var hun også meget hurtigt væk bagefter, så jeg ikke nåede at spørge om noget. I dag har jeg undervist i you&me center og i eftermiddag har vi fået fri så vi kan tage til Beijing med de andre. Jeg glæder mig rigtig meget til at komme af sted.


Dette skilt hænger på skole. Det illustrere meget godt kinesernes engelsk og deres frygt for at tabe ansigt. Selvom skiltet ikke giver mening, er der ikke nogen der siger noget, fordi den der så har lavet skiltet vil tabe ansigt.

Drengene hygger sig på restauranten.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar