lørdag den 1. november 2014

1/11

Min lærer er ikke fyret, men hun er blevet utrolig sød ved børnene. Ugen har været rimelig normal, der er ikke sket det helt store, udover fredag. Vi kom ud på Boya school om eftermiddagen og troede vi skulle undervise, men det skulle vi ikke. Det viste sig at der var Halloween fest, det havde vi bare ikke fået af vide og hun fortalte det heller ikke før jeg spurgte om jeg skulle undervise. Festen bestod i at forældrene kom og så børnene lege med det supermarked som lærerne har bygget. Herefter fik de noget at spise. Da børnene spiste kom der 2 mødre hen og snakkede til mig. Jeg forstod ikke hvad de sagde, så jeg spurgte min lærer om hun ville oversætte. Det viste sig at de ville have at jeg skulle lave privat undervisning for deres børn, så om lørdagen skal jeg hjem til den ene af børnene og undervise dem i 2 timer. Det glæder jeg mig rigtig meget til. I dag har vi været ved den kinesisk mur. Det var sindssyg hårdt. Trapperne er ikke samme størrelse hele vejen op, det er lidt specielt. Det er et utroligt bygningsværk, det er utroligt at det kunne lade sig gøre i 1300 tallet. Jeg kan godt forstå det tog 300 år at bygge hele muren. Vi havde lejet en skolebus som kørte os derop og ventede på os. På vejen derop stoppede vi i en "landsby" for at få frokost. Det var en lille fattig "landsby", men der var utrolig smukt, med udsigt ud over en sø og bjerge. Vi fik alt muligt forskelligt mad, rigtigt kinesisk. Vi fik en skål med kyllingstykker og hele kyllingen var der, også hoved og ben, så der skulle fiskes lidt efter noget kød. Derudover fik vi en hel fisk som vi så selv skulle skille ad med vores spisepinde. Jeg håber ikke nogen af de andre er ved at blive syge, for så bliver vi det i hvert fald allesammen :)


Udklædning på højt plan...


Min babyclass havde slet ikke tid til at blive taget billeder af, de havde lige travlt med at lege.

Min køkkendame og 3 af mine børn. Ham i den røde er en af dem jeg skal undervise privat. 

 Udsigten fra "landsbyen"

Indgangen til den kinesiske mur.

Muren på den anden side af der hvor vi gik op.


Ditte og Elisabeth. På vej ned af muren.

Tosser. Ditte, Elisabeth og Kristian har det sjovt.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar