mandag den 17. november 2014

18/11

Onsdag morgen var vi igen i vandparken. Det var sindssyg koldt, men vi havde mere tøj på, da vi havde en mistanke om at vi skulle af sted igen. Om eftermiddagen var vi på Boya school. Jeg har fået lærer og ved ikke om hun snakker engelsk, for hun har ikke sagt et eneste ord til mig. Torsdag eftermiddag var vi på Hepin center. Børnene gav os hver gang nogle små ting der var formet som noget forskelligt, vi anede ikke hvad det var, men Rose (den kinesiske engelsk lærer) forklarede at det var sæbe. Fredag tog drengene til Beijing så vi holdt tøseaften og så High school musical filmene, det var super hyggeligt. Lørdag var det meningen jeg skulle have undervist de to børn, men det blev aflyst. Lederen på skolen snakker ikke så godt engelsk, så ved ikke om det bare var lørdag det blev aflyst eller om det var generelt. Søndag var vi til Kulturklasse, hvor vi malede blade. Det er svært at male kinesisk, da man enten for for lidt eller for meget vand på penslen. Herefter gik vi direkte til Healing young hearts. Det var rimelig kedeligt. Vi skulle sidde der i 3 timer og lærte ikke noget vi ikke vidste i forvejen. Det er et kursus der forklarer hvordan man laver det vi i forvejen laver, så det er ikke så brugbart, men det kunne være dejligt at få beviset. Mandag var normal arbejdsdag. På Boya school skulle jeg repetere med børnene fordi de skulle have test. Jeg skulle repetere de første 3 kapitler i bogen. men det var kun kapitel 3 jeg havde lært dem, de andre kapitler havde den kinesiske lærer lært dem. Derudover havde de ikke lagt flashcardsene klar, så brugte en god del af timen på først at finde dem frem. Det gik jo ud over børnenes undervisning. I dag har jeg ikke undervist. I frokostpausen tog de andre til kinesisk undervisning, men da vi vidste at det var noget vi vidste i forvejen blev Ursula, Elin og jeg hjemme. Ursula og jeg satte os og begyndte at oversætte en af de kinesiske børnebøger vi har købt. I dag startede vi på Mulan. 


Tøsehygge 

Sådan skulle vores maleri se ud, men det gjorde det ikke rigtigt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar