søndag den 28. september 2014

28/9

Torsdag underviste jeg i you&me center her på skolen og på Hepin center. Det gik rigtig godt. Torsdag aften gik Susanne, Ditte, Julie og jeg til E-mart for at købe fødselsdagsgave til Signe. Fredag morgen vækkede vi Signe med kage på sengen. Hun blev rigtig glad. Derefter underviste jeg i you&me center. Børnene kom op og gav mit et knus før jeg gik. Om eftermiddagen holdt jeg fri, Boya school var på tur, så jeg skulle ikke undervise derovre. Til aften gik vi ud og spiste for at fejre Signes fødselsdag. Lørdag tog Sofie og jeg til Tianjin eye, mens de andre havde tømmermænd. Det er et stort hjul der ligger på en bro. Vi tog turen rundt og fik set en masse af Tianjin. Om aftenen tog Ditte og jeg til yoga. Den her gang var det et begynderhold, så vi kunne bedre følge med. I morges klokken 8 fik alle i kindergarten besked på at de skulle møde på arbejde klokken 8.30, men fordi vi havde kulturklasse fik de lov til at vente til bagefter. Vores kulturklasse gik ud på at vi skulle hylde Confucius, som var filosof. Vi skulle stå i tre rækker og fordi jeg var lav skulle jeg stå forrest. De tre forreste skulle modtage røgelsespinde, bukke og give dem til Confucius. Vi måtte under hele ceremonien ikke smile fordi det var en trist dag. Her til eftermiddag tog Elin, George, Julie og jeg til antik marked. Det var et marked med perler og jadeting. Vi kørte med metro for første gang, det kostede 2 yuan (2kroner) og vi endte samme sted som vi havde givet 16 for at komme hen i taxa. Vi fandt en restaurant hvor vi spiste frokost, de snakkede ikke engelsk og gav os et kinesisk menukort, så vi gættede os frem. Da vi efter 10 minutter endnu ikke vidste hvad vi skulle bestille, besluttede hun at komme med et menukort med billeder i. Resten af dagen står på afslapning.

Fejring af fødselaren

Hjulet ligger midt på vejen

Udsigten fra hjulet halvvejs oppe.

Tianjin så langt øjet rækker



Sofie og jeg fandt et markeds lignende noget i et buddhistisk område
 Julie fik omelet på restauranten i dag og var forundret over at det kunne smage så godt :)

Antik-markedet. De solgte det samme i hver eneste bod.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar