torsdag den 29. januar 2015

29/1

Ankommet til Hanoi. Jeg vil lige kort opsummere hvad jeg lavede i sidste uge, men har allerede glemt halvdelen :) Sidste uge blev stort set kun brugt på at gøre sig klar til at komme af sted og sige farvel til sine børn. Torsdag sagde vi farvel til vores Hepin børn. Jeg tror ikke de forstod hvad det betød, men de var glade for at få slik. Fredag sagde vi farvel til både you&me og Boya school. I you&me center snakkede vi med en af børnenes grandkusiner, som skulle til engelsk konkurrence, så hun ville gerne øve sig. Hun kunne ikke ret meget, men hun havde også kun studeret engelsk i 3 år. Det var hårdt at sige farvel til Boya børnene, men de forstod det ikke rigtigt, så det gjorde det lidt nemmere. Vi legede alle de lege de synes var sjove og så tog vi billeder og fik slik. I baby klassen havde de arrangeret at hvert barn skulle komme op og sige farvel og give mig et kys på kinden. Det var så søde. Fredag aften så Elin, Sofie og jeg film. Lørdag morgen stod Sofie, Susanne og jeg tidligt op og tog ud på en anden Cathay Future skole, hvor vi skulle lave et show. Da vi kom hjem gik vi næsten direkte til skuespil. Selve skuespillet gik næsten perfekt. Vi kom til at gå alt for tidligt ud fra en af scenerne, så der var bare nogen der snakkede uden at der var nogle på scenen. UPS. Lørdag aften lavede vi ikke rigtig noget, de fleste pakkede. Søndag pakkede vi og bagte rugbrød og om aftenen tog vi på Shangri La og spiste buffet. Det var så lækkert. Om aftenen/natten sagde vi farvel, for nogle skulle af sted allerede klokken 5 om morgenen. Mandag morgen tog Elin, Sofie og jeg til Beijing. Vi hyggede os bare og drak kakao og spiste chokoladeboller. Om aftenen så vi film. Tirsdag tog Elin og jeg på perlemarked og fik købt de sidste. Om eftermiddagen spiste vi igen chokoladeboller og drak kakao. Om aftenen tog vi til shopping gaden og spiste på madmarkedet. Onsdag tog Sofie og jeg til lufthavnen. Vi kom ind i lufthavnen og det første vi ser er at vores fly er aflyst. Vi vælger dog at gå hen til skranken alligevel. Det var ikke aflyst så vi tjekkede ind, men jeg skulle pakke min kuffert om fordi jeg havde batterier i og det måtte jeg åbenbart ikke. Resten af turen gik fint. Vi mellemlandede i Guangzhou. Her havde vi lidt problemer med at finde vores gate, men det lykkedes til sidst. Vi landede i Hanoi og troede vi blev samlet op af hotellet, men der var ingen til at hente os... Vi havde ingen adresse, så vi var lidt på den. Vi endte med at spørge en vagt om han ville finde den til os og det ville han heldigvis gerne. Vi fandt en taxa og kom af sted. Næste problem kom da vi skulle betale. Han kunne ikke give tilbage på en 500.000 Dongs seddel. Nå så vi endte med at sige at han kunne beholde det hele, for klokken var 02:30 og vi var trætte. Vi regnede på det i dag og det har ikke engang været 150 kroner han har fået. Vi fik vækket vagterne på hotellet og vi fik et værelse. I dag stod vi op til den lækreste morgenmad og dejligt vejr. Vi har gået rundt i området og hygget os.

Vi måtte sige farvel til vores skrivebord i you&me center :( tror aldrig det har været så pænt

Undervisning i beginnerclass

Mine børn

Mine babyer, eller de fleste, rengøringsdamen var virkelig elendig til at tage billeder

Igen de fleste børn og mine kollegaer
 Alle mine babyer.
 Julies og min 3. baby klasse
 Sofie og alt vores habengut.


 Hvor mange danskere og svenskere skal der til for at åbne en vin? En kineser

Varm kakao


Ingen kommentarer:

Send en kommentar