søndag den 1. februar 2015

2/2

Torsdag aftens spiste vi på en vietnamesisk restaurant. Det var rigtig lækkert. vi gik tidligt hjem for at pakke, så vi var klar til bådtur. Fredag morgen fik vi rigtig lækker morgenmad. Vi fik pandekager med banan og andet godt. Klokken 8 blev vi hentet af en minibus for at blive kørt hen til en stor bus, som skulle køre os til Halong Bay. 3 timer i bus og så var der endda koldere end i Hanoi øv. Ingen varme og solskin til os. Vi kom ombord på en lille båd som sejlede os ud til en stor båd. Vi fik lækker Vietnamesisk frokost, mens turen gik mod en ø med den fedeste strand. Øv at det ikke var badevejr. Vi gik op på toppen, hvor der var en helt fantastisk udsigt. Herefter sejlede vi videre til amazing cave. Det var utrolig flot og helt utroligt at det kan lade sig gøre. Vores guide viste os figurer der var opstået da hulen blev dannet. Vi sejlede tilbage til båden og de andre tog ud og sejlede kayak, men jeg synes det var for koldt. Til aftensmad fik vi igen en masse lækkert vietnamesisk mad. Om aftenen var der karaoke, men det gad vi ikke rigtig, så vi gik ned og læste i stedet for. Lørdag morgen fik vi lidt kedelig morgenmad, hvor efter vi tog til et perlemarked. Vi fik en rundtur og så hvordan de kunne tvinge muslinger til at lave perler. Det var meget specielt, men også lidt sjovt at se. Da vi kom tilbage til båden, skulle vi skifte båd så vi kunne komme til Cat ba island, mens de andre blev sejlet hjem igen. Vi startede med en cykeltur på Cat ba island, hvor vi så en minoritets landsby. Det var en rigtig hyggelig lille by, hvor folk levede af at fiske og plante ris. Efter det blev vi sejlet til monkey island, i en lille båd, der ikke var voldsom stabil,  hvor vi blev mødt af en masse aber, der gerne ville have bananer. Her var der igen den fedeste strand og vi gik bare lidt rundt og kiggede inden vi blev sejlet tilbage til den store båd. Så gik turen tilbage til Cat ba island hvor vi blev indlogeret på vores hotel. Det var et virkelig lækkert hotel. Sofie og jeg gik en tur ned til en nærliggende strand. Her kunne man gå op i klipperne ad en masse trappetrin. Det var rigtig flot. Vi fik igen lækker vietnamesisk mad til aftensmad, vi fik blandt andet strudse kød. De smagte faktisk rigtig godt. Om aftenen gik vi sammen med 2 fra Schweiz ned for at finde et aftenmarked. Vi kunne ikke finde det, men vi fik gået en hyggelig tur. Om morgenen blev vi hentet på hotellet og sejlet tilbage til Halong Bay havn, hvor vi blev hentet af en bus og kørt tilbage til Hanoi. Vi gik ned og spiste på en lille lokal restaurant, hvor vi fik risnudler, det smagte rigtig godt. I aften skal vi med toget til Hoi An, så vi går lidt rundt i byen og ser om vi kan finde nogle kirker og sådan noget.

Torsdagens indkøb

Halong Bay

Halong Bay og Sofie :)

Udsigten fra toppen af den første ø.

Amazing cave

Amazing cave. Der er en skildpadde midt i billedet. Skildpadden er et tegn på held.

Østersfarmen. De åbner østersne og putter en kalk kugle ind, så østeren laver det til en perle.

Landsbyen på Cat ba

Mere landsby

Den lille vakkelvarne båd vi blev sejlet til monkey island med.

Aber

Flere aber

Stranden. Hvis nu vejret havde været godt, havde det varet en så lækker strand.

Den sti der fik oppe af klipperne, der var en helt fantastisk udsigt

Udsigten

Døde dyr på flaske. De drikker det som medicin. Pigen fra Schweizs forældre er fra Vietnam, så hun vidste lidt mere end vi gjorde. Hun sagde at det kun var de dumme vietnamesere der drak det :)