tirsdag den 17. februar 2015

17/2

Vi havde ikke internet i Bangkok, så det er ved at være et stykke tid siden jeg sidst har opdateret. Vi kom godt til Bangkok og fandt vores hotel som så en del mere luksuriøst ud udefra, end det var indeni. Vi gik ned og fandt et lokalt marked og fik købt noget mad. Torsdag morgen blev vi hentet klokken 6, for vi skulle på tur. Vi var de eneste der skulle med, så vi havde privat guide. Vi startede med at tage skytrain til togstationen, hvor vi så tog et meget lokalt tog til et marked. Toget kører decideret gennem markedet, de lokale flytter lige grøntsagerne fra skinnerne, men ellers så kører toget bare igennem og hen over det der er sat lidt for tæt på. Vi gik rundt i gaderne, som var et kæmpe marked hvor der blev solgt alt muligt. Vi smagte nogle desserter. De var så lækre. Den ene var en kokos "kage" og den anden var en ris kage. Efter det tog vi færgen over til en lille ø, hvor vi lejede cykeltaxaer, som kørte os rundt til de steder vi skulle se. Vi så en masse templer og jeg fik lov til at forudse min fremtid. Meget mærkeligt, men det var også et kinesisk tempel, så det giver mening. Vores guide havde selv været munk, så han kunne fortælle en helt masse, det var virkelig spændende. Efter vi kom tilbage på fastlandet tog vi vores egen lille båd ud lidt rundt, vi så ikke rigtig noget, men det var dejligt at sejle. Vi spiste frokost på en helt fantastisk seafood restaurant. Det var virkelig lækkert og så fik vi en fantastisk is, da han mente vi ikke var rigtige danskere hvis ikke vi kunne spise is. Vi tog toget tilbage igen og han fulgte os hjem. Det var en dejlig tur. Fredag og lørdag shoppede vi bare.  Vi forsøgte at komme ind i Grand Palace, men der var så mange mennesker, så vi gav op. Vi tog en tuktuk, som endte med at køre os til en skrædder, som viste sig at være den vi også besøgte sidst vi var i Thailand. Jeg bestilte en skjorte, så nu håber jeg det går bedre, end med kjolerne. Søndag aften snakkede vi med hotellet omkring kuffert opbevaring, men de kunne kun have vores ting stående en uge og det var lige meget hvad vi gjorde så ville de ikke gøre en undtagelse. Vi endte med at beslutte at efterlade dem i lufthavnen, så vi skulle endnu tidligere op, for vi anede ikke hvordan det fungerede. Vi kom af sted og landede i Krabi, hvor vi blev hentet. Vi bor i bungalows og her er helt fantastisk. Søndag og mandag brugte vi bare på at slappe af og bade, selvom der ikke er meget vand. Tirsdag tog vi på ø tur, sammen med nogle af de andre. Der bor en jeg mødte i Kina på samme hotel, så det er lidt sjovt. Turen var helt fantastisk. Dejlige strande og helt klart vand, tror vi alle blev en smule røde. Vi badede lidt fra båden også, men da vi fandt brandmænd, kom vi meget hurtigt op igen.

Markedet på togbanen. De venter på at toget kører igennem, så de kan stille tingene tilbage igen.

Efter toget lige er kørt forbi

Ris dessert kage

Reje paté. Det lugter virkelig forfærdeligt.

Cykel taxa

Vores guide og den pind jeg fik der fortale min fremtid.

Vores ø tur startede med at sidde på ladet af en pick-up.

Det ligner meget Halong Bay i Vietnam.