mandag den 19. januar 2015

20/1

Sidste uge forløb stille og roligt. Der skete ikke det helt store i dagtimerne. Fredag brugte vi det første af aftenen på at være til skuespil, men lyden virkede ikke, så efter en time hvor vi bare havde siddet og kigget blev det aflyst. Resten af aftenen blev brugt på film. Lørdag morgen gik Sofie og jeg til D-mart for at købe ost, for vi ville lave rugbrød senere. Efter frokost gik vi ned for at købe det sidste til rejsen og da vi kom hjem bagte Elisabeth og jeg brownies. Om eftermiddagen tog vi igen til skuespil. Lyden virkede og det gik meget bedre end de andre gange, selvom det ikke gik godt. Selvom børnene har øvet i 3 måneder, har de stadig ingen anelse om hvad de laver. Vi endte med igen at se film om aftenen. Søndag morgen bagte Sofie, Elin og jeg rugbrød. Det blev rigtig godt efter kinesiske standarter. Lidt brændt og med dåse leverpostej og ost gik det glimrende. Efter aftensmad fik Susanne og jeg massage. Det gjorde rigtig ondt, men det var også dejligt. i går morges var Julie og jeg på Hepin center. Det var vores sidste dag med den klasse, så vi legede bare. Vi legede stopdans, stoledans, frugtsalat, kluddermor og nogle små lege. Børnene synes det var så sjovt og de sad og tørrede sved af panden da vi var færdige, tror vi fik brændt en del krudt af. I går på Boya school skulle Julie og jeg undervise en 3 babyklasse. Det er lidt irriterende for det er der vi plejer at hygge med vores egne børn. Undervisningen gik ikke særlig godt. Der sad 5 børn og kiggede på os som om vi var spøgelser og de kunne absolut ingenting. I aftes gik Julie, Sofie og jeg til et supermarked fordi vi skulle købe slik til vores kollegaer og børnene. Vi endte med at have ret meget med hjem, men vi har også mange børn og mange kollegaer. I dag har jeg undervist i you&me center. Det gik rigtig godt. En af drengene ko og kildede mig da timen var slut og da de skulle danse senere kom han og overfaldede mig. En af de rigtig søde piger kom hen til os mens kineserne dansede, hun stod bare og dansede for sig selv indtil hun fik øje på sig selv i spejlet, det var spændende. Hun er mega sød og kom og gav os krammere da de var færdige. Her til eftermiddag skal vi ikke noget så Julie og jeg sætter os og ser film.

Turen til Vietnam og Thailand er faldet på plads nu. Planen er 14 dage i Vietnam. Vi starter i Hanoi, hvor vi bliver et par dage. Herefter har vi fundet en bådtur til Halong Bay, som vi tager på i 3 dage. Når vi kommer tilbage tager vi toget til Hoi An, som er en skrædderby. Her bliver vi nogle dage og tager toget tilbage til Hanoi for at flyve til Bangkok. Vi har 3 uger i Thailand. Vi starter med at være et par dage i Bangkok hvor vi muligvis tager en 1-dags tur med tog til et marked. Bagefter flyver vi til Krabi, hvor vi er resten af dagene. Her skal vi bo i bungalows helt ned til stranden. Vi regner med at skulle på ture ud til øer og gå op det bjerg der ligger i nærheden. Så flyver vi tilbage til Bangkok og flyver hjem. Jeg håber de bliver en rigtig godt tur.

Stopdans

Kluddermor

Teacher says

 En gave vi fik af den kinesiske lærer på Hepin center

Frikvarteret bliver brugt på at tegne

Frugtsalat

 Stoledans

Ingen kommentarer:

Send en kommentar