onsdag den 15. oktober 2014

16/10

Onsdag underviste jeg i you&me center, det gik godt. Nogle af børnene kom hen og gav mig en krammer efter timen, så det må da betyde at de synes det var sjovt. Herefter brugte vi resten af formiddagen på at forberede de danse vi skulle danse torsdag og fredag. I frokost pausen var jeg til kinesisk undervisning, sammen med de andre der har haft kinesisk før. Wendy (vores lære) lovede at hun ville lære os teksten til den for tiden mest populære kinesiske sang. Efter frokost tog vi til Boya school. Undervisningen i beginnerclass gik godt, men børnene var meget ukoncentreret så ved ikke hvor meget de fik ud af det.  I babyclass skulle jeg ikke undervise fordi børnene havde travlt med at lave papirskugler til indkøbscentret, så det hjalp jeg bare til med. På vej hjem ringede lederen fra you&me center og sagde at vi var nødt til at komme op på kontoret, fordi de sange vi havde givet dem var væk. Vi kom der op og det viste sig at de ikke var væk, de var bare i et forkert format. Vi havde ingen anelse om hvordan man lavede dem om, så vi aftalte at vi gik hjem og hørte om det var nogen der kunne hjælpe og ellers måtte vi finde en løsning torsdag. Det lykkedes med hjælp fra Alexander at få dem konverteret så vi kunne danse i dag. I dag blev cd'en lavet og vi fik danset med børnene, jeg tror de synes det var sjovt. Der var nok 10 mødre der filmede os. Ved ikke om det er fordi de øver dansene der hjemme eller hvorfor de filmer det. I eftermiddag skal vi ud på Hepin center og undervise og i aften tror jeg bare jeg skal slappe lidt af og have pakket. Vi tager til Beijing i weekenden. Vi har fået fredag eftermiddag fri, så vi kan komme afsted sammen med de andre. Alle de andre har altid fra fredag eftermiddag, så det var dejligt at Elin, George, Julie og jeg også kunne få fri så vi kunne tage med.

Her er et link til den populære kinesiske sang 小苹果 (xiao pingguo - lille æble). Det er meget typisk kinesisk stil.
https://www.youtube.com/watch?v=uDyo6IAnbVY

Babyclass børnene fik "forklæder" på fordi de skulle lave papirskugler...


Hjælpe læren og børnene i fuld gang med papirskugle produktionen.

Hende der altid er den første der kommer hen og giver mig en krammer når jeg kommer. Så tør de andre godt komme bagefter.

De synes det var meget sjovt at jeg tog et billede af dem.

indkøbscentret har fået kasseapparater og mad. Det bliver spændende at se det færdigt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar